***27 XI - Kuratoryjny Konkurs Języka Angielskiego***30 XI - KONKURS "KRAKOWSKA MATEMATYKA" oraz "BIBLIA I PRZYPOWIEŚCI BIBLIJNE"***

06 października 2015 16:33 | Aktualności

Rajd na Leskowiec

Po dość długim oczekiwaniu na wymarzoną  pogodę, uczniowie klasy II a wybrali się na zdobycie szczytu Leskowca znajdującego się w Parku Krajobrazowym Beskidu Małego. Był to Rajd Rodzinny, tak więc z dziećmi oprócz wychowawczyni wybrały się mamy, tatusiowie, siostry i nawet jedna babcia. Wyruszyliśmy szlakiem niebieskim z miejscowości Ponikiew. Humory dopisywały nam od samego początku, a piękna i słoneczna pogoda dodawała sił. Lekcja przyrody odbywała się na każdym postoju. Rozróżnianie drzew, krzewów, roślin, warstwy lasu to tylko niektóre poruszane zagadnienia. Ciekawym doświadczeniem była obserwacja na żywo pracy drwali, którzy za pomocą koni ściągali ścięte pnie drzew. Nowym zadaniem  dla wielu uczniów było pilnowanie szlaku turystycznego. Byli bardzo uważni i spostrzegawczy. Z dużą uwagą obserwowali kapliczki znajdujące wzdłuż szlaku. Duże emocje dało znalezienie Szlaku Serduszkowego, który poprowadził nas pod schronisko,  a następnie na Groń Jana Pawła II. Już od 1982 szczyt Jaworzyna otrzymał drugą nazwę – Groń Jana Pawła II. Jest to jedyny szczyt górski, którego nazwa została nadana na cześć papieża Jana Pawła II. Wiemy, że te piękne tereny były ulubionym miejscem pieszych wędrówek Karola Wojtyły. Na Groniu odwiedziliśmy Sanktuarium Górskie – dar ufundowany na 75 urodziny papieża. Po Sanktuarium oprowadziła nas pani przewodnik. Bardzo ciekawie opowiedziała o zebranych tam pamiątkach po Ojcu Świętym, m.in. o pięknym obrazie Królowej Ludzi Gór. Następnie udaliśmy się na zasłużony odpoczynek pod schronisko. Tam  z apetytem  posililiśmy   się gorącymi kiełbaskami i napojami. Na koniec udaliśmy się na szczyt Leskowca. Szliśmy szklakiem buków o fantazyjnie powyginanych konarach. Przepiękna widoczność na szczycie  pozwoliła nam zaobserwować m.in.  Pogórze Śląskie, Pogórze Wielickie, Beskid Makowski.

Niestety wolny czas szybko i przyszedł czas na powrót. Cali, zdrowi i zadowoleni powróciliśmy do naszych domów.