INNOWACJA PEDAGOGICZNA

 

 

Lapbook  jako narzędzie realizacji treści w nauczaniu j.angielskiego.

 

                                                                                                                      Opracowanie: mgr Marta Pozowska

 

 

 

Temat innowacji: „Przygoda z lapbookiem”. Lapbook jako narzędzie realizacji treści w nauczaniu j.angielskiego.

 

Klasy realizujące innowację: uczniowie kl. V uczęszczający na zajęcia dodatkowe.

 

Cele wprowadzenia innowacji:

Innowacja opiera się na twórczych i aktywizujących działaniach, mających na celu prezentowanie i utrwalanie określonego materiału, ale pozwoli także na sprawdzanie wiadomości i umiejętności oraz kontrolowanie efektywności nauczania. Podczas pracy nad lapbookiem uczniowie będą poszukiwać informacji, nauczą się je selekcjonować i ciekawie prezentować. Innowacja rozwija samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów.

 

 

1.     Opis innowacji

Lapbook jest to własnoręcznie wykonany zbiór informacji na określony temat i usystematyzowany w sposób zaproponowany przez autora. Przypomina edukacyjne portfolio. Posiada nieograniczone walory edukacyjne: zbieranie do niego informacji pozwala na syntezowanie
i porządkowanie wiedzy. Wszystko to umożliwia dziecku szybsze zapamiętywanie i łatwe jej odtwarzanie. Lapbook to swego rodzaju  obrazkowa mapa myśli, na której dziecko umieszcza materiały na dany, interesujący je  temat.

Założeniem innowacji jest realizacja lapbooków w kolejnych miesiącach roku szkolnego. Grupa realizująca innowację przygotuje cztery lapbooki na wybrany temat.

2.     Cele innowacji

·       kształtowanie postaw aktywnych,

·       rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności uczniów,

·       doskonalenie umiejętności  poszukiwania informacji na dany temat,

·       utrwalanie i porządkowanie poznanych treści,

·       doskonalenie umiejętności selekcjonowania informacji,

·       rozbudzanie ciekawości edukacyjnej,

·       rozwijanie umiejętności ciekawego prezentowania wiadomości.

3.     Realizacja treści podstawy programowej

·       rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość;

·       rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki;

·       wszechstronny rozwój osobowy ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej;

·       poszukiwanie, porządkowanie, krytyczna analiza oraz wykorzystanie informacji z różnych źródeł.