INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Lapbook jako narzędzie realizacji treści w nauczaniu j.angielskiego.
Opracowanie: mgr Marta Pozowska
Temat innowacji: „Przygoda z lapbookiem”. Lapbook jako narzędzie realizacji treści w nauczaniu j.angielskiego.
Klasy realizujące innowację: uczniowie kl. V uczęszczający na zajęcia dodatkowe.
Cele wprowadzenia innowacji:
Innowacja opiera się na twórczych i aktywizujących działaniach, mających na celu prezentowanie i utrwalanie określonego materiału, ale pozwoli także na sprawdzanie wiadomości i umiejętności oraz kontrolowanie efektywności nauczania. Podczas pracy nad lapbookiem uczniowie będą poszukiwać informacji, nauczą się je selekcjonować i ciekawie prezentować. Innowacja rozwija samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów.
1. Opis innowacji
Lapbook jest to własnoręcznie wykonany zbiór informacji na określony temat i usystematyzowany w sposób zaproponowany przez autora. Przypomina edukacyjne portfolio. Posiada nieograniczone walory edukacyjne: zbieranie do niego informacji pozwala na syntezowanie 
i porządkowanie wiedzy. Wszystko to umożliwia dziecku szybsze zapamiętywanie i łatwe jej odtwarzanie. Lapbook to swego rodzaju  obrazkowa mapa myśli, na której dziecko umieszcza materiały na dany, interesujący je  temat.
Założeniem innowacji jest realizacja lapbooków w kolejnych miesiącach roku szkolnego. Grupa realizująca innowację przygotuje cztery lapbooki na wybrany temat.
2. Cele innowacji
· kształtowanie postaw aktywnych,
· rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności uczniów,
· doskonalenie umiejętności poszukiwania informacji na dany temat,
· utrwalanie i porządkowanie poznanych treści,
· doskonalenie umiejętności selekcjonowania informacji,
· rozbudzanie ciekawości edukacyjnej,
· rozwijanie umiejętności ciekawego prezentowania wiadomości.
3. Realizacja treści podstawy programowej
· rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość;
· rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki;
· wszechstronny rozwój osobowy ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej;
· poszukiwanie, porządkowanie, krytyczna analiza oraz wykorzystanie informacji z różnych źródeł.
 
                      