wymagania__z_wf__iv__viii_20182019.docx


Kryterium ocen z wychowania fizycznego w szkole podstawowej: klasy IV – VIII

 

 

OCENA CELUJĄCA:

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który w zakresie:

  1. Postawy i kompetencji społecznych spełnia co najmniej 5 kryteriów:
    1. - jest zawsze przygotowany do zajęć wychowania fizycznego i posiada odpowiedni strój sportowy,
    2. - nie ćwiczy na lekcjach tylko z ważnych powodów rodzinnych, zdrowotnych lub osobistych,
    3. - charakteryzuje się wysokim poziomem kultury  osobistej,
    4. - używa właściwych sformułowań w kontaktach interpersonalnych z rówieśnikami, nauczycielami i innymi pracownikami szkoły,
    5. - bardzo chętnie współpracuje z nauczycielem wychowania fizycznego na rzecz kultury fizycznej,
    6. - reprezentuje szkołę w zawodach sportowych na poziomie powiatu, rejonu, województwa lub w zawodach ogólnopolskich,
    7. - systematycznie bierze udział w zajęciach sportowo – rekreacyjnych
    8. -uprawia dyscypliny lub konkurencje sportowe w innych klubach i sekcjach sportowych, podejmuje dowolne formy aktywności fizycznej w czasie wolnym.

 

  1. Systematycznego udziału i aktywności w trakcie zajęć  spełnia co najmniej 5 kryteriów:
    1. - w trakcie miesiąca aktywnie uczestniczy co najmniej w 95 – 100% zajęć,
    2. - w sposób ponad bardzo dobry wykonuje wszystkie ćwiczenia podczas lekcji,
    3. - wzorowo pełni funkcję lidera grupy ćwiczebnej lub kapitana drużyny,
    4. - pokazuje i demonstruje większość umiejętności ruchowych,
    5. - prowadzi rozgrzewkę  lub ćwiczenia kształtujące bardzo poprawnie pod względem merytorycznym i metodycznym,
    6. - potrafi samodzielnie przygotować się do wybranego fragmentu zajęć,
    7. - umie samodzielnie przygotować miejsce ćwiczeń,
    8. - w sposób bezwzględny stosuje zasady bezpiecznej organizacji zajęć wf,
    9. - poczuwa się do współodpowiedzialności za stan techniczny  urządzeń, przyborów i obiektów sportowych szkoły.

 

  1. Sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego spełnia co najmniej 5 kryteriów:

- zalicza wszystkie testy i próby sprawności ujęte w programie nauczania,

- zabiega o poprawę lub uzupełnienie próby sprawnościowej , w której nie uczestniczył z ważnych powodów,

- uzyskuje znaczny postęp w kolejnych próbach sprawnościowych w ciągu roku szkolnego,

- dokonuje oceny własnego rozwoju fizycznego

- oblicza wskaźnik BMI,

-  podejmuje indywidualny program treningowy w celu poprawy wyniku w danej prubie sprawności fizycznej.

 

  1. Aktywności fizycznej spełnia co najmniej 5 kryteriów:
    1. - zalicza wszystkie sprawdziany umiejętności  ruchowych bez jakichkolwiek błędów technicznych i taktycznych,
    2. - ćwiczenia wykonuje zgodnie z przepisami lub zasadami obowiązującymi w konkurencjach indywidualnych  lub zespołowych,
    3. - wykonanie zadania ruchowego może być przykładem do naśladowania dla innych ćwiczących,
    4. - potrafi wykonać ćwiczenie o znacznym stopniu trudności,
    5. - wykonuje zadania ruchowe efektownie i efektywnie
    6. - stosuje opanowane umiejętności ruchowe w czasie zawodów i rozgrywek sportowych,
    7. - stopień opanowania umiejętności ruchowych przez ucznia w sposób znaczący wpływa na wynik drużyny w zawodach różnych szczebli.

 

  1. Wiadomości spełnia co najmniej 3 kryteria:
    1. -  zalicza sprawdziany pisemne i testy na ocenę bardzo dobrą lub celującą,
    2. - stosuje wszystkie przepisy i zasady sportów indywidualnych i zespołowych, które były nauczane w trakcie zajęć wychowania fizycznego,
    3. - posiada rozległą wiedzę na temat rozwoju fizycznego  i motorycznego,
    4. - wykazuje się dużym zakresem wiedzy  na temat bieżących wydarzeń sportowych w kraju i zagranicą.

 

 

OCENA BARDZO DOBRA:

Ocenę bardzo dobrą  otrzymuje uczeń, który w zakresie:

  1. Postawy i kompetencji społecznych spełnia co najmniej 4 kryteria:
    1. - jest przygotowany do zajęć wf i posiada odpowiedni strój sportowy, sporadycznie nie ćwiczy na lekcjach tylko z różnych powodów
    2. – nie ćwiczy na lekcjach z bardzo ważnych powodów rodzinnych, zdrowotnych lub osobistych,
    3. - charakteryzuje się właściwym  poziomem kultury  osobistej,
    4. - używa właściwych sformułowań w kontaktach interpersonalnych z rówieśnikami, nauczycielami i innymi pracownikami szkoły,
    5. - bardzo chętnie współpracuje z nauczycielem wf-ego na rzecz kultury fizycznej,
    6. - reprezentuje szkołę w zawodach sportowych na poziomie gminy,
    7. - niesystematycznie bierze udział w zajęciach sportowo – rekreacyjnych
    8. - niekiedy  podejmuje dowolne formy aktywności fizycznej w czasie wolnym.

 

 

  1. Systematycznego udziału i aktywności w trakcie zajęć  spełnia co najmniej 4 kryteria:
    1. - w trakcie miesiąca aktywnie uczestniczy co najmniej w 90 – 94% zajęć,
    2. - w sposób bardzo dobry wykonuje ćwiczenia podczas lekcji,
    3. – bardzo dobrze pełni funkcję lidera grupy ćwiczebnej lub kapitana drużyny,
    4. - pokazuje i demonstruje niektóre umiejętności ruchowych,
    5. - prowadzi rozgrzewkę  lub ćwiczenia kształtujące poprawnie pod względem merytorycznym i metodycznym,
    6. - potrafi samodzielnie przygotować się do wybranego fragmentu zajęć,
    7. - umie przy pomocy nauczyciela  przygotować miejsce ćwiczeń,
    8. - stosuje zasady bezpiecznej organizacji zajęć wychowania fizycznego,
    9. – stara się dbać o stan techniczny  urządzeń, przyborów i obiektów sportowych szkoły.

 

  1. Sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego spełnia co najmniej 4 kryteria:
    1. - zalicza prawie wszystkie testy i próby sprawności ujęte w programie nauczania,
    2. – poprawia lub uzupełnienia próby sprawnościowe , w których  nie uczestniczył z ważnych powodów,
    3. - uzyskuje znaczny postęp w kolejnych próbach sprawnościowych w ciągu roku szkolnego,
    4. - dokonuje oceny własnego rozwoju fizycznego
    5. - oblicza wskaźnik BMI,
    6. -  czasami podejmuje indywidualny program treningowy w celu poprawy wyniku w danej próbie sprawności fizycznej.

 

  1. Aktywności fizycznej spełnia co najmniej 4 kryteria:
    1. - zalicza wszystkie sprawdziany umiejętności  ruchowych niewielkimi  błędami technicznymi  i taktycznymi,
    2. - ćwiczenia wykonuje zgodnie z przepisami lub zasadami obowiązującymi w konkurencjach indywidualnych  lub zespołowych,
    3. - potrafi wykonać ćwiczenie o znacznym stopniu trudności,
    4. - wykonuje zadania ruchowe efektownie ale często nie efektywnie
    5. - stosuje opanowane umiejętności ruchowe w czasie zawodów i rozgrywek sportowych,
    6. - stopień opanowania umiejętności ruchowych przez ucznia  wpływa na wynik drużyny w zawodach różnych szczebli.

 

  1. Wiadomości spełnia co najmniej 3 kryteria:
    1. -  zalicza sprawdziany pisemne i testy na ocenę bardzo dobrą,
    2. - stosuje prawie wszystkie  przepisy i zasady sportów indywidualnych i zespołowych, które były nauczane w trakcie zajęć wychowania fizycznego,
    3. - posiada bardzo dobrą  wiedzę na temat rozwoju fizycznego  i motorycznego,
    4. - wykazuje się bardzo dobrym  zakresem wiedzy  na temat bieżących wydarzeń sportowych w kraju i zagranicą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OCENA DOBRA:

Ocenę dobrą  otrzymuje uczeń, który w zakresie:

1.  Postawy i kompetencji społecznych spełnia co najmniej 3  kryteria:

  1. - jest przygotowany do zajęć wychowania fizycznego i posiada odpowiedni strój sportowy, ale zdarza mu się że  nie ćwiczy na lekcjach z różnych powodów
  2. - nie ćwiczy na lekcjach z tylko z ważnych powodów rodzinnych, zdrowotnych lub osobistych,
  3. - charakteryzuje się właściwym  poziomem kultury  osobistej,
  4. - nie zawsze używa właściwych sformułowań w kontaktach interpersonalnych z rówieśnikami, nauczycielami i innymi pracownikami szkoły,
  5. - sporadycznie  współpracuje z nauczycielem wychowania fizycznego na rzecz kultury fizycznej,
  6. - bierze udział w klasowych i szkolnych  zawodach sportowych,
  7. - nie uczęszcza  na  zajęcia sportowo – rekreacyjne,
  8. - raczej nie  podejmuje indywidualnych  form aktywności fizycznej w czasie wolnym.

2. Systematycznego udziału i aktywności w trakcie zajęć  spełnia co najmniej 3 kryteria:

  1. - w trakcie miesiąca aktywnie uczestniczy co najmniej w 85 – 89% zajęć,
  2. - w sposób dobry wykonuje ćwiczenia podczas lekcji,
  3. - dobrze pełni funkcję lidera grupy ćwiczebnej lub kapitana drużyny,
  4. - nie potrafi pokazywać  i demonstrować  umiejętności ruchowych,
  5. - prowadzi rozgrzewkę  lub ćwiczenia kształtujące w miarę poprawnie pod względem merytorycznym i metodycznym,
  6. - potrafi samodzielnie przygotować się do wybranego fragmentu zajęć ale przygotowanie to wymaga dodatkowych uwag i pomocy nauczyciela,
  7. - umie przy pomocy nauczyciela  przygotować miejsce ćwiczeń,
  8. - nie zawsze stosuje zasady bezpiecznej organizacji zajęć wychowania fizycznego,
  9. - dba  o stan techniczny  urządzeń, przyborów i obiektów sportowych szkoły ale aktywność ta wymaga dodatkowej interwencji wychowawczej prowadzącego zajęcia.

 

3. Sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego spełnia co najmniej 3  kryteria:

  1. - zalicza większość  testów  i prób  sprawnościowych  ujętych  w programie nauczania,
  2. Wykonuje próby sprawnościowe na ocenę dobrą,
  3. - poprawia lub uzupełnienia próby sprawnościowe , w których  nie uczestniczył z ważnych powodów za wyraźną namową nauczyciela,
  4. - uzyskuje niewielki  postęp w kolejnych próbach sprawnościowych w ciągu roku szkolnego,
  5. - dokonuje oceny własnego rozwoju fizycznego
  6. - oblicza wskaźnik BMI,
  7. -  raczej nie  podejmuje indywidualnego programu  treningowego w celu poprawy wyniku w danej próbie sprawności fizycznej.

 

4.  Aktywności fizycznej spełnia co najmniej 3  kryteria:

  1. - zalicza wszystkie sprawdziany umiejętności  ruchowych niewielkimi  błędami technicznymi  i taktycznymi,
  2. - ćwiczenia wykonuje zgodnie z przepisami lub zasadami obowiązującymi w konkurencjach indywidualnych  lub zespołowych,
  3. - potrafi wykonać ćwiczenie o przeciętnym  stopniu trudności,
  4. - wykonuje zadania ruchowe efektownie ale mało efektywnie
  5. - nie potrafi zastosować  opanowanych  umiejętności ruchowych  w czasie gry właściwej lub szkolnej,
  6. - stopień opanowania umiejętności ruchowych przez ucznia  nie wpływa na wynik drużyny w zawodach różnych szczebli.

 

5. Wiadomości spełnia co najmniej na 1 kryterium:

  1. -  zalicza sprawdziany pisemne i testy na ocenę dobrą,
  2. - stosuje przepisy i zasady sportów indywidualnych i zespołowych, które były nauczane w trakcie zajęć wychowania fizycznego,
  3. - posiada  dobrą  wiedzę na temat rozwoju fizycznego  i motorycznego,
  4. - wykazuje się dobrym  zakresem wiedzy  na temat bieżących wydarzeń sportowych w kraju i zagranicą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OCENA DOSTATECZNA:

Ocenę dostateczną  otrzymuje uczeń, który w zakresie:

1.  Postawy i kompetencji społecznych spełnia co najmniej 2  kryteria:

  1. - jest przygotowany do zajęć wychowania fizycznego i posiada odpowiedni strój sportowy, ale często zdarza mu się że  nie bierze udziału na lekcjach z różnych powodów,
  2. - nie ćwiczy na lekcjach z tylko z błahych powodów rodzinnych, zdrowotnych lub osobistych,
  3. - charakteryzuje się przeciętnym  poziomem kultury  osobistej,
  4. – często  używa nieodpowiednich  sformułowań w kontaktach interpersonalnych z rówieśnikami, nauczycielami i innymi pracownikami szkoły,
  5. - nie  współpracuje z nauczycielem wychowania fizycznego na rzecz kultury fizycznej,
  6. –nie  bierze udział w klasowych i szkolnych  zawodach sportowych,
  7. - nie uczęszcza  na  zajęcia sportowo – rekreacyjne,
  8. – nigdy  nie  podejmuje indywidualnych  form aktywności fizycznej w czasie wolnym.

2. Systematycznego udziału i aktywności w trakcie zajęć  spełnia co najmniej 2 kryteria:

  1. - w trakcie miesiąca aktywnie uczestniczy co najmniej w 80 – 84% zajęć,
  2. - w sposób dostateczny wykonuje ćwiczenia podczas lekcji,
  3. - nie pełni funkcji lidera grupy ćwiczebnej lub kapitana drużyny,
  4. - nie potrafi pokazywać  i demonstrować  umiejętności ruchowych,
  5. – nie potrafi prowadzić rozgrzewki  lub ćwiczeń kształtujących  poprawnie pod względem merytorycznym i metodycznym,
  6. – nie potrafi samodzielnie przygotować się do wybranego fragmentu zajęć,
  7. - umie przy pomocy nauczyciela  przygotować miejsce ćwiczeń,
  8. – często nie stosuje zasad  bezpiecznej organizacji zajęć wychowania fizycznego,
  9. - dba  o stan techniczny  urządzeń, przyborów i obiektów sportowych szkoły ale aktywność ta wymaga zawsze  interwencji wychowawczej prowadzącego zajęcia.

 

3. Sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego spełnia co najmniej 2  kryteria:

  1. - zalicza tylko niektóre  testy  i próby  sprawnościowe  ujęte  w programie nauczania,
  2. Wykonuje próby sprawnościowe na ocenę dostateczną,
  3. – nie poprawia lub nie uzupełnienia prób sprawnościowych , w których  nie uczestniczył z ważnych powodów za wyraźną namową nauczyciela,
  4. - nie dokonuje oceny własnego rozwoju fizycznego
  5. - nie  oblicza wskaźnika BMI,
  6. Nie uzyskuje żadnego postępu w kolejnych próbach sprawnościowych w ciągu roku szkolnego,
  7. -  nigdy  nie  podejmuje indywidualnego programu  treningowego w celu poprawy wyniku w danej próbie sprawności fizycznej.

4.  Aktywności fizycznej spełnia co najmniej 2  kryteria:

  1. - zalicza wszystkie sprawdziany umiejętności  ruchowych z dużymi  błędami technicznymi  i taktycznymi,
  2. - ćwiczenia wykonuje niezgodnie z przepisami lub zasadami obowiązującymi w konkurencjach indywidualnych  lub zespołowych,
  3. - potrafi wykonać ćwiczenie o niskim  stopniu trudności,
  4. - wykonuje zadania ruchowe mało efektownie i  mało efektywnie,
  5. - nie potrafi zastosować  opanowanych  umiejętności ruchowych  w czasie gry właściwej lub szkolnej,
  6. - stopień opanowania umiejętności ruchowych przez ucznia  nie wpływa na wynik drużyny w zawodach różnych szczebli.

 

5. Wiadomości spełnia co najmniej na 1 kryterium:

  1. -  zalicza sprawdziany pisemne i testy na ocenę dostateczną,
  2. - stosuje niektóre przepisy i zasady sportów indywidualnych i zespołowych, które były nauczane w trakcie zajęć wychowania fizycznego,
  3. - posiada  dostateczną  wiedzę na temat rozwoju fizycznego  i motorycznego,
  4. - wykazuje się przeciętnym  zakresem wiedzy  na temat bieżących wydarzeń sportowych w kraju i zagranicą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OCENA DOPUSZCZAJĄCA:

Ocenę dostateczną  otrzymuje uczeń, który w zakresie:

1.  Postawy i kompetencji społecznych spełnia co najmniej 1  kryterium:

  1. - bardzo często jest nieprzygotowany do zajęć wychowania fizycznego, zapomina strój sportowy
  2. - często  nie ćwiczy na lekcjach z błahych powodów rodzinnych, zdrowotnych lub osobistych,
  3. - charakteryzuje się przeciętnym  poziomem kultury  osobistej,
  4. - bardzo często  używa nieodpowiednich  sformułowań w kontaktach interpersonalnych z rówieśnikami, nauczycielami i innymi pracownikami szkoły,
  5. - nie  współpracuje z nauczycielem wychowania fizycznego na rzecz kultury fizycznej,
  6. –nie  bierze udział w klasowych i szkolnych  zawodach sportowych,
  7. - nie uczęszcza  na  zajęcia sportowo – rekreacyjne,
  8. – nigdy  nie  podejmuje indywidualnych  form aktywności fizycznej w czasie wolnym.

2. Systematycznego udziału i aktywności w trakcie zajęć  spełnia co najmniej 1  kryterium:

  1. - w trakcie miesiąca aktywnie uczestniczy co najmniej w 70 – 79% zajęć,
  2. - w sposób nieudolny  wykonuje ćwiczenia podczas lekcji,
  3. - nie pełni funkcji lidera grupy ćwiczebnej lub kapitana drużyny,
  4. - nie potrafi pokazywać  i demonstrować  umiejętności ruchowych,
  5. -  nie potrafi prowadzić rozgrzewki  lub ćwiczeń kształtujących  poprawnie pod względem merytorycznym i metodycznym,
  6. – nie potrafi samodzielnie przygotować się do wybranego fragmentu zajęć,
  7. - umie przy pomocy nauczyciela  przygotować miejsce ćwiczeń,
  8. - bardzo  często nie stosuje zasad  bezpiecznej organizacji zajęć wychowania fizycznego,
  9. - nie  dba  o stan techniczny  urządzeń, przyborów i obiektów sportowych szkoły.  

3. Sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego spełnia co  najmniej 1  kryterium:

  1. - zalicza tylko pojedyncze  testy  i próby  sprawnościowe  ujęte  w programie nauczania,
  2. -  nie poprawia lub nie uzupełnienia prób sprawnościowych , w których  nie uczestniczył z ważnych powodów za wyraźną namową nauczyciela,
  3. - nie dokonuje oceny własnego rozwoju fizycznego
  4. - nie  oblicza wskaźnika BMI,
  5. - nie uzyskuje żadnego postępu w kolejnych próbach sprawnościowych w ciągu roku szkolnego,
  6. -  nigdy  nie  podejmuje indywidualnego programu  treningowego w celu poprawy wyniku w danej próbie sprawności fizycznej.

 

4.  Aktywności fizycznej spełnia co co najmniej 1  kryterium:

  1. - zalicza wszystkie sprawdziany umiejętności  ruchowych z rażącymi  błędami technicznymi  i taktycznymi,
  2. - ćwiczenia wykonuje zawsze niezgodnie z przepisami lub zasadami obowiązującymi w konkurencjach indywidualnych  lub zespołowych,
  3. - potrafi wykonać ćwiczenie o bardzo niskim  stopniu trudności,
  4. - wykonuje zadania ruchowe mało efektownie i zawsze  mało efektywnie,
  5. - nie potrafi zastosować  opanowanych  umiejętności ruchowych  w czasie gry właściwej lub szkolnej,
  6. - stopień opanowania umiejętności ruchowych przez ucznia  nie wpływa na wynik drużyny w zawodach różnych szczebli.

 

5. Wiadomości spełnia co najmniej na 1 kryterium:

  1. -  zalicza sprawdziany pisemne i testy na ocenę dopuszczającą,
  2. - stosuje niektóre przepisy i zasady sportów indywidualnych i zespołowych, które były nauczane w trakcie zajęć wychowania fizycznego,
  3. - posiada  niewielką  wiedzę na temat rozwoju fizycznego  i motorycznego,
  4. - wykazuje się niskim  zakresem wiedzy  na temat bieżących wydarzeń sportowych w kraju i zagranicą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OCENA NIEDOSTATECZNA:

Ocenę niedostateczną  otrzymuje uczeń, który w zakresie:

1.  Postawy i kompetencji społecznych:

  1. – prawie zawsze jest nieprzygotowany do zajęć wychowania fizycznego, zapomina strój sportowy
  2. – bardzo często  nie ćwiczy na lekcjach z błahych powodów rodzinnych, zdrowotnych lub osobistych,
  3. - charakteryzuje się bardzo niskim  poziomem kultury  osobistej,
  4. – zachowuje się wulgarnie w kontaktach interpersonalnych z rówieśnikami, nauczycielami i innymi pracownikami szkoły,
  5. - nie  współpracuje z nauczycielem wychowania fizycznego na rzecz kultury fizycznej,
  6. –nie  bierze udział w klasowych i szkolnych  zawodach sportowych,
  7. - nie uczęszcza  na  zajęcia sportowo – rekreacyjne,
  8. – nigdy  nie  podejmuje indywidualnych  form aktywności fizycznej w czasie wolnym.

2. Systematycznego udziału i aktywności w trakcie zajęć  spełnia co najmniej 1  kryterium:

  1. - w trakcie miesiąca aktywnie uczestniczy  poniżej  w 70% obowiązkowych zajęć,
  2. - w sposób bardzo  nieudolny  wykonuje większość ćwiczeń  podczas lekcji,
  3. - nie pełni funkcji lidera grupy ćwiczebnej lub kapitana drużyny,
  4. - nie potrafi pokazywać  i demonstrować  umiejętności ruchowych,
  5. -  nie potrafi prowadzić rozgrzewki  lub ćwiczeń kształtujących  poprawnie pod względem merytorycznym i metodycznym,
  6. – nie potrafi samodzielnie przygotować się do wybranego fragmentu zajęć,
  7. – nie potrafi   przygotować miejsca do  ćwiczeń,
  8. – nigdy  nie stosuje zasad  bezpiecznej organizacji zajęć wychowania fizycznego,
  9. - nie  dba  o stan techniczny  urządzeń, przyborów i obiektów sportowych szkoły, a nawet często je niszczy. 

 

3. Sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego:

  1. -  nie zalicza większości  testów  i prób  sprawnościowych  ujętych  w programie nauczania,
  2. -  nie poprawia lub nie uzupełnienia prób sprawnościowych , w których  nie uczestniczył z ważnych powodów za wyraźną namową nauczyciela,
  3. - nie dokonuje oceny własnego rozwoju fizycznego
  4. - nie  oblicza wskaźnika BMI,
  5. - nie uzyskuje żadnego postępu w kolejnych próbach sprawnościowych w ciągu roku szkolnego,
  6. -  nigdy  nie  podejmuje indywidualnego programu  treningowego w celu poprawy wyniku w danej próbie sprawności fizycznej.

4.  Aktywności fizycznej:

  1. - zalicza wszystkie sprawdziany umiejętności  ruchowych z bardzo rażącymi  błędami technicznymi  i taktycznymi,
  2. - ćwiczenia wykonuje zawsze niezgodnie z przepisami lub zasadami obowiązującymi w konkurencjach indywidualnych  lub zespołowych,
  3. - nie potrafi wykonać ćwiczenia nawet  o bardzo niskim  stopniu trudności,
  4. - wykonuje zadania ruchowe mało efektownie i zawsze  mało efektywnie,
  5. - nie potrafi zastosować  opanowanych  umiejętności ruchowych  w czasie gry właściwej lub szkolnej,
  6. - stopień opanowania umiejętności ruchowych przez ucznia  nie wpływa na wynik drużyny w zawodach różnych szczebli.

 

5. Wiadomości:

  1. -  zalicza sprawdziany pisemne i testy na ocenę niedostateczną,
  2. - stosuje niektóre przepisy i zasady sportów indywidualnych i zespołowych, które były nauczane w trakcie zajęć wychowania fizycznego,
  3. - posiada  niedostateczną  wiedzę na temat rozwoju fizycznego  i motorycznego,
  4. - wykazuje się niedostatecznym  zakresem wiedzy  na temat bieżących wydarzeń sportowych w kraju i zagranicą.

 

 

Postanowienia końcowe:

Zwolnienia lekarskie nie powodują obniżenia  oceny za nieodpowiednią postawę ucznia, kompetencje społeczne oraz systematyczny udział w lekcjach.

Wszystkie oceny cząstkowe podlegają poprawie w terminie uzgodnionym z nuczycielem.

Ocena poprawiona jest oceną ostateczną.

Uczeń ma prawo wykonania danego ćwiczenia stosownie do swoich możliwości.

Po dłuższej absencji chorobowej uczeń nie ma obowiązku zaliczania programu, który był realizowany w tym okresie.