Tutaj powinien być opis

Rosną wśród nas Młodzi Programiści

Tak właśnie powiedzieć - chyba - można o uczniach naszej Szkoły, którzy poznają tajniki podstaw programowania, korzystając z programu SGP Baltie. Od przeszło dwóch lat p. Edyta Bliźnik podczas zajęć komputerowych, a szczególnie zajęć dodatkowych pozalekcyjnych, rozwija twórcze myślenie wśród uczniów. Z pewnością niektórzy zapytają co to jest Baltie? Odpowiadam!

Programy SGP Baltie (Baltie 2, Baltie 3, Baltie 4 C#) to narzędzia do nauki programowania. Baltie to pierwszy, całkowicie graficzny język programowania, w którym program tworzy się, przeciągając ikony. SGP Baltie zawiera polecenia dla animacji, multimediów, pętle, podejmowania decyzji, operatory logiczne, polecenia dla myszy, polecenia z klawiatury, polecenia do pracy z katalogami i plikami, funkcji, matematyczne. Przyjazne środowisko sprawia, że z Baltim mogą pracować nawet zupełnie małe dzieci, a możliwości funkcjonalne tworzą z niego narzędzie nawet dla całkiem zaawansowanych programistów. Baltie pozwala tworzyć dowolne, nawet i 3D, programy w MS Windows. Baltie jest rzeczywistym językiem programowania na poziomie Pascala, BASICa, C, no i ma jeszcze rozszerzenia o animacje, dźwięki, grafikę. Z Baltiego korzystają uczniowie w 70 państwach (oprócz wersji czeskiej, słowackiej i polskiej jest też wersja angielska, hiszpańska i niemiecka). Jest to po prostu nauka twórczego logicznego myślenia.

W naszej szkole zajęcia z Baltie odbywały się w trzech grupach:

Grupa A: zaawansowana - kl. V-VI

Grupa B: średnia

Grupa C: nowicjusze

Efektem tegorocznej pracy był udział w etapie rejonowym kuratoryjnego konkursu tematycznego programowanie w Baltie aż siedmiu uczniów.

Uczniowie bardzo chętnie i aktywnie uczestniczyli w zajęciach. Wprost prześcigiwali się w pomysłach twórczych, tworząc coraz bardziej skomplikowane programy. Bardzo chętnie korzystaliśmy z platformy konkursowej Baltie. Było to mobilizacją do wykonywania samodzielnie zadań w domu, a także podczas zajęć w szkole. Cieszy fakt, iż aż 34 uczniów wykonywało zadania Etapu Domowego konkursu programistycznego. W etapie szkolnym tegoż konkursu uczestniczyło aż 26 uczniów. Efektem końcowym był udział w etapie wojewódzkim międzynarodowego konkursu programistycznego aż 15 uczniów z klas II - VI. A oto rezultaty naszej pracy:

W grupie klas I-III

Hubert Bliźnik - 11 miejsce w województwie, a 42 w Polsce

Karolina Putek - - 25 miejsce w województwie, a 81 w Polsce

Jakub Momot - 32 w województwie, a 92 w Polsce

W grupie klas IV - VI:

najwyżej uplasowała się Justyna Russek - 104 miejsce w województwie, a 150 w Polsce,

a za nią w kolejności:

Damian Ryba

Szymon Pasterak

Arkadiusz Mozgała

Weronika Bliźnik

Martyna Skrzyńska

Monika Grzesło

Ewelina Wielińska

Kamila Kwarciak

Dominik Putek

Antoni Kokoszka

Gabriela Ciernia

Uczniowie ci uplasowali się w pierwszej połowie miejsc w Polsce z pośród startujących uczestników konkursu. Serdecznie wszystkim gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów. Uczniów klasy VI zachęcamy do kontynuacji twórczego myślenia i pracy z Baltiem w Gimnazjum. Powodzenia!

ebk