Tutaj powinien być opis

Projekt "Rodzice i dzieci, powietrze bez śmieci".

            Nasza szkoła brała udział w projekcie pt,, Rodzice i dzieci powietrze bez śmieci”, był on skierowany do uczniów klasy I, II, IIIa, IIIb. Projekt ten  wprowadza młodych ludzi w tematykę powietrza, jego zanieczyszczeń i sposobów, w jaki można im zapobiegać. Ze względu na ważność problemu jakim jest czyste powietrze podjęliśmy działania zaproponowane w  scenariuszach przygotowanych przez  PGNiG. 

            Lekcja 1 wprowadzała dzieci klas I - III edukacji wczesnoszkolnej w bardzo ważny problem jakim jest jakość powietrza, którym oddychamy. Problem ten jest szczególnie bliski mieszkańcom Gminy Tomice. Dzieci poszerzyły wiedzę na temat powietrza, są świadome zagrożeń zanieczyszczonym powietrzem.

            Na lekcji 2 dzieci dowiedziały się  co to jest smog,  Gdzie tworzy się  smog , czy smog pachnie, jaki kolor ma smog. Dużym  zainteresowaniem dzieci cieszył się termin „niska emisja” dzieci opowiadały rodzicom w domu o znajomości  nowego terminu i z dużym zaangażowaniem opowiadali starszym uczniom o poznanym temacie.

            Lekcja 3. Poświęcona była  odpowiedzi na pytanie Jak walczyć ze smogiem? Dzieci poprzez działania warsztatowe, segregację śmieci, a nawet poprzez akcje sprzątania świata, która odbyła się w naszej szkole utrwaliły i poszerzyły wiadomości na temat recyklingu. Klasy trzecie wykonały roboty wykorzystując śmieci.

            Lekcja 4 mała na celu uświadomienie uczniom, że smog źle wpływa na zdrowie oraz  codzienne samopoczucie i kondycję człowieka. Dzieci z dużym zaangażowaniem wykonywały piękne kukiełki antysmogowe. Bardzo cieszyły się ,że będą je mogły zabrać do domu, aby przypominały całej rodzinie o konieczności dbania o naszą małą ojczyznę.

            Na lekcji 5  rozmawiano z uczniami  na temat zachowanie się w czasie smogu.  Dzieci dowiedziały się, że kiedy jest smog należy:  założyć maskę antysmogową, włączyć w mieszkaniu oczyszczacz powietrza,  w razie złego samopoczucia iść do lekarza. Natomiast nie wolno wychodzić na spacer,  oprawiać sportu na zewnątrz, wietrzyć mieszkań.

            Projekt bardzo podobał się uczniom, klasy podeszły do zadań z dużym zaangażowaniem. Uczniowie klas trzecich przygotowali transparenty antysmogowe, które przypominają całej społeczności szkolnej o konieczności dbania o czyste powietrze.  Dzieci najlepiej zapamiętują, jeśli widzą zaangażowanie dorosłych, rodziców,  kiedy mogą zobaczyć, dotknąć, przeżyć samemu. Projekt edukacyjny pt. ,,Rodzice i dzieci - powietrze bez śmieci ‘’ daje właśnie taką szanse.

 

M. Kwarciak